Dersin Adı | Siyasal Düşünce ve Edebiyat |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 675 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Doktora | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin iki temel amacı var: (1) Edebi metinlerin siyasal açılımlarını irdelemek suretiyle hafıza politikası ve geçmişle hesaplaşma süreçlerini incelemek, (2) Kolektif hafıza ve sorumluluk meselesini tartışmaya açan edebi metinlerin ışığında siyaset teorisinin temel kavramlarını gözden geçirmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Siyaset felsefesindeki özgürlük, yurttaşlık ve demokrasi kuramları karşılaştırmalı olarak irdelenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Tanıklık Olarak Edebiyat: Holokost Hafızası | 1)Primo Levi, The Drowned and the Saved, (Simon & Schuster, 1986), 1-75. 2)Elia Wiesel, Night (Hill and Wang, 2006). |
3 | Tanıklık, Tarih, Hafıza | 1)Dominick LaCapra, Writing History, Writing Trauma (Johns Hopkins University Press, 2014), 1-43. 2)Marc Nichanian, The Historiographic Perversion (Columbia University Press, 2009). |
4 | Toplama Kampı | 1)Arendt, “Total Domination” The Origins of Totalitarianism (Harvest, 1951), 437-459. 2)Agamben, Remnants of Auschwitz (Zone Books, 1999), 1-85 |
5 | Holokost’u Anlamak | 1)Arendt, Eichmann in Jerusalem, (Penguin, 1991), 253-298. 2)Yehuda Bauer, Rethinking the Holocaust (Yale University Press, 2002), 1-67. |
6 | Ödev Taslimi | |
7 | Bir Roman: Utanç, Suçluluk, Sorumluluk | Bernhard Schlink, The Reader |
8 | Suçluluk mu Sorumluluk mu? | 1)Bernhard Schlink, Guilt about the Past (Anansi, 2010) 2)Arendt, “Collective Responsibility”, Responsibility and Judgment |
9 | Hafıza Politikası | 1)Toni Morrison, The Origin of Others (Harvard University Press, 2017). 2)Ernst Renan, What is A Nation? 3)Thomas McCarthy, “Verganheitsbewältigung in the USA: On the Politics of Memory of Slavery”, Political Theory 30 (5), 2002: 623-648. |
10 | Ödev Teslimi II | |
11 | Afrika’da Emperyalizm | Arendt, “Race and Bureaucracy”, The Origins of Totalitarianism, Imperialism, 185-220. |
12 | Bir Roman: Karanlık Geçmişler | J.M. Coetzee, Disgrace |
13 | Apartheid Nedir? | Nadine Gordimer, Living in Hope and History: Notes from Our Century (Farrar, Straus and Giroux, 1999), 105-215. |
14 | Ödev Teslimi III | |
15 | Bir Roman: Unutma ve Hatırlama | Kazuo Ishiguro, The Buried Giant |
16 | Hafıza ve Umut | Tzvetan Todorov, Hope and Memory: Lessons from the Twentieth Century (Princeton University Press, 2003), 113-210. |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kaynaklar. Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 80 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 8 | 80 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 18 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 23 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri üst düzeye çıkarır ve derinleştirir. | X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel ve üst düzey analitik bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve ampirik boşlukları saptar ve üst düzeyde sorgulama yetilerini kazanır. | X | ||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki boşlukları dolduracak yenilikçi, öncü ve özgün argümanlar geliştirme yetisini kazanır. | X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında üst düzey niceliksel ve/veya niteliksel araştırma tekniklerini kullanarak ilgili verileri toplar, çözümler ve yorumlar. | |||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgün eserler üretip, ulusal ve uluslararası endeksler tarafından taranan dergilerde yayınlar yapar. | X | ||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar. | X | ||||
8 | Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. | X | ||||
9 | Ulusal ve uluslararası siyasetteki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçların belirlenmesine yönelik projeler geliştirir. | |||||
10 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder, yayın yapar ve akademik ortamlardaki tartışmalarda yer alır. | X | ||||
12 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest